klantervaringen

‘Met groene waterstof kun je sneller naar een CO2-vrije samenleving’

Om de klimaatdoelen te halen, moet er meer hernieuwbare energie worden opgewekt. Maar hoe zorgen we ervoor dat het elektriciteitsnet genoeg capaciteit heeft om al deze stroom te vervoeren?

Lees verder
klantervaringen

Dutch Electrolyzer: een machine om goedkope waterstof te maken

Groene waterstof kan een belangrijke rol spelen in de verduurzaming van de Nederlandse industrie.

Lees verder
klantervaringen

GreenH2UB: een waterstoffabriek om het stroomnet te ontlasten

Meer lokale opwek van duurzame energie mogelijk maken: dat is de missie van GreenH2UB. Initiatiefnemer Paul Sjoerds zoekt de oplossing in compacte waterstoffabrieken, die de komende jaren op meerdere locaties in Brabant moeten verrijzen.

Lees verder
klantervaringen

Amber: van jongensdroom tot impact met deelauto’s

De oprichters van Amber hadden een droom: ze wilden een eigen elektrische stadsauto ontwikkelen. De Amber One: compact, superzuinig en klaar voor de zelfrijdende revolutie. Ze braken er hun studie voor af en werkten er dag en nacht aan.

Lees verder
klantervaringen

‘De Nederlandse fotonicasector begint echt volwassen te worden’

“We staan te trappelen totdat het startpistool afgaat.” Aan het woord is een glunderende Luc Augustin, CTO van SMART Photonics.

Lees verder
klantervaringen

‘Ook voor grote, complexe gebouwen kan verduurzaming rendement opleveren’

Van kloosters en scholen tot campussen en evenementcomplexen: de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) helpt steeds meer bedrijven en instellingen bij verduurzaming van hun gebouwen.

Lees verder
klantervaringen

Cultureel erfgoed Bovendonk op weg naar een duurzame toekomst

Bovendonk in Hoeven behoort tot het cultureel erfgoed van West-Brabant. Het landgoed diende ooit als abdijhoeve van de cisterciënzer kloosterorde en was vanaf 1816 anderhalve eeuw de thuisbasis voor een priesteropleiding.

Lees verder
klantervaringen

‘Verduurzaming is alleen duurzaam als het in je exploitatie past’

“Verduurzamen is prachtig, maar het moet ook bedrijfseconomisch kloppen.” Aan het woord is Jeroen Dona, directeur van de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch.

Lees verder
klantervaringen

'Door de kritische vragen werden we geregeld uit onze tunnel gesleurd'

Wat hebben jonge bedrijven nodig om te kunnen groeien? De BOM stelde die vraag begin 2017 aan meer dan 500 Brabantse mkb-bedrijven. Hieruit bleek dat bijna al deze bedrijven op zoek zijn naar kapitaal, maar dat slechts 3% investeringsrijp is.

Lees verder
klantervaringen

‘Om internationaal te groeien, willen we lokaal aanwezig zijn’

Machinebouwer AAE uit Helmond wil zijn omzet voor 2030 verdubbelen. Daarvoor is internationale groei onontbeerlijk.

Lees verder